Bára Nováková

Supervizi vnímám jako obohacení své pracovní náplně, ale také jako příležitost k setkání s kolegy, kteří pracují v nejrůznějších pomáhajících oblastech. Sama pracuji pod pravidelnou supervizí, chápu ji jako nezbytnou podporu pro svou terapeutickou činnost, a proto jsem členkou Českého institutu pro supervizi ( www.supervize.eu)

Supervize je strukturovaný proces, který dává pomáhajícím pracovníkům možnost otevřeně hovořit o své práci a o problémech a situacích, které s ní souvisejí. Umožňuje zamýšlet se v bezpečném prostoru nad svou prací, funkčností pracovních týmů a celého zařízení, a proto představuje důležitou oblast profesního růstu. Supervize nabízí rovné setkání dvou profesionálů.

Práce s klientem vyžaduje od pracovníka v pomáhajících profesí velké psychické a fyzické nasazení, odborné znalosti a dovednosti, vnímavý přístup i zvládání emočně náročných situací. Proto je i pro něho nezbytné, aby o sebe pečoval, aby měl pro sdílení svých názorů a pocitů bezpečné prostředí a aby mohl zažívat podporu či  setkat se s jiným názorem – a právě toto všechno mu umožňuje supervize.

Supervizor je průvodce, který pomáhá supervidovanému jedinci, týmu, skupině či organizaci vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy, nacházet nová řešení problematických situací. Supervize může být zaměřena např. na to, jak prohloubit prožívání, ale také na to, jak lépe porozumět určité situaci. Může si  všímat také toho, jak uvolnit tvořivé myšlení, jak rozvíjet nové perspektivy profesního chování a současně může představovat model učení. Cílem supervize je  vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality a efektivity, ale i  prevence profesního vyhoření.

Mgr. Barbora Nováková

775 60 70 46

– zaměření na práci s klientem, vztah s klientem, komunikaci mezi klientem a pomáhajícím, dynamiku práce s klientem.